O Economicusie
Konkurs, w którym zostają wyróżnione najlepsze książki ekonomiczno-biznesowe na rodzimym rynku, organizuje „Dziennik Gazeta Prawna” w partnerstwie z Narodowym Bankiem Polskim.
To największy tego typu konkurs w Polsce.

Nagroda przyznawana jest wydawcom oraz autorom, których publikacje z zakresu ekonomii i gospodarki wyróżniają się na tle konkurencji wysokim poziomem merytorycznym i edytorskim.
O konkursie
Wyróżnienia przyznawane są w trzech kategoriach:
· najlepsza książka szerząca wiedzę ekonomiczną,
· najlepszy poradnik biznesowy,
· najlepsza zagraniczna książka ekonomiczna przetłumaczona na język polski.
Skład kapituły oceniającej publikacje z 2020 roku:
1. prof. Elżbieta Mączyńska, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego;
2. Krzysztof Jedlak, Przewodniczący kapituły, Redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”;
3. prof. Michał Kleiber, Wiceprezes Europejskiej Akademii Nauk i Sztuk;
4. Rafał Woś, Publicysta, ekspert w zakresie książek ekonomicznych;
5. Marek Tejchman, Zastępca redaktora naczelnego Dziennika Gazety Prawnej;
6. dr hab. Jerzy Cieślik Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości Akademia Leona Koźmińskiego;
7. Piotr Dobrołęcki, Redaktor naczelny miesięcznika „Magazyn Literacki KSIĄŻKI”;
8. prof. Adam Glapiński, Prezes Narodowego Banku Polskiego.
O nagrodzonej publikacji
Książka dr hab. Barbary Mróz-Gorgoń „Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji” zdobyła III nagrodę w kategorii „Najlepszy poradnik biznesowy”.
Lista wszystkich laureatów

O tym, że marka na dzisiejszym rynku ma kapitalne znaczenie, nie trzeba nikogo przekonywać – jest istotnym elementem budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Dlatego rebranding, konieczny w czasach ciągłych zmian, w procesie komunikacji wymaga wiedzy i doświadczenia.
Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji.
fragment recenzji prof. Magdaleny Grębosz-Krawczyk
Książka prof. Mróz-Gorgoń systematyzuje strategie i modele rebrandingu, dzięki czemu chętnie skorzystają z niej na przykład studenci. Publikacja zawiera również interesujące opisy przypadków rebrandingu badanych marek: ZOO Wrocław, InPost, Nest Bank, Mamut, Warta, Cyfrowy Polsat, Port Lotniczy Wrocław, Tygodnik „Polityka”, TIM, Work Service i mBank. Wśród wielu firm, których managerowie udzielili wywiadów pogłębionych (25 managerów rożnych podmiotów), były m.in.: mBank i InPost – w tych przypadkach wywiady pogłębione przeprowadzone zostały z prezesami tych firm: Cezarym Stypułkowskim i Rafałem Brzoską.
Publikacja stanowiła efekt projektu InterEkon (projekt finansowany w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą „Regionalna Inicjatywa Doskonałości” w latach 2019-2022, nr projektu: 015/RID/2018/19 kwota finansowania: 10 721 040,00 PLN., kierownik projektu: prof. dr hab. Ewa Stańczyk-Hugiet.
Książka została wydana w Wydawnictwie PWN. Aż dwie publikacje tego wydawnictwa znalazły się na podium Economicusa!
O nagrodzonej autorce

Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Praktyk biznesu – od 2009 roku prowadzi własną działalność gospodarczą. Członek Dolnośląskiej Izby Gospodarczej.
Obszar specjalizacji naukowo-badawczej oraz dydaktycznej:
· zarządzanie marką,
· strategie marki,
· PR,
· marketing wirusowy,
· marketing międzynarodowy,
· negocjacje w biznesie.
Więcej:
http://www.ue.wroc.pl/wydzial_ne/8370/barbara_mroz_gorgon.html
https://www.gazetaprawna.pl/konferencje/economicus2020/final.html