Jak powstał projekt?
W pierwszych latach XXI wieku wieści o nadciągającym jak burza gradowa niżu demograficznym spędzały sen z powiek służbom odpowiedzialnym za rekrutację na studia wyższe. Sytuacja była poważna, małym uczelniom groził upadek, dużym likwidacja kierunków czy wydziałów.
Również wrocławskie uczelnie szukały pomysłów na poprawę wyników rekrutacji. Dlatego z zainteresowaniem przyjęły propozycję, która pojawiła się w okolicach Bura Promocji Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Polegała ona na wykorzystania potencjału lokalnych wyższych uczelni do promocji Wrocławia jako silnego ośrodka akademickiego, miasta, w którym warto studiować, osiedlić się, żyć i pracować. Inaczej rzecz ujmując, miasto finansowałoby promocję wyższych uczelni.
Inicjatywa biur promocji uczelni wrocławskich i Wrocławia przyjęła nazwę Teraz Wrocław.
Wrocław, chcąc pozyskać dużych inwestorów, musiał zbudować rynek pracy na miarę wyzwań XXI wieku, na którym pracodawca mógłby znaleźć młodych, dobrze wykształconych specjalistów. Większe uczelnie wrocławskie, a wśród nich Uniwersytet Ekonomiczny, odpowiedziały pozytywnie na propozycję wspólnych projektów budujących silną markę miasta w oparciu o bogatą i nowoczesną ofertę studiów wyższych. Takie nowoczesne postawienie sprawy pozwalało osiągnąć oczekiwaną synergię.
Ta inicjatywa biur promocji uczelni wrocławskich i Wrocławia przyjęła nazwę Teraz Wrocław. Przez około pięć lat (2005-2010) zorganizowano wiele ogólnopolskich akcji promocyjnych i informacyjnych.
Prezydent Wrocławia w tarapatach
14 maja 2009 r. studenci 7 wyższych uczelni Wrocławia wraz z popularnym zespołem rockowym, na pokładzie czerwonego, piętrowego londyńskiego autobusu wyruszyli w Polskę. Odwiedzili 14 miast zapraszając miejscową młodzież na koncert, po którym, w luźnej atmosferze był czas na rozmowę o studiach, pracy i życiu we Wrocławiu.
Road show odbił się głośnym echem w lokalnych mediach, które zaatakowały władze lokalne oskarżając je o bezczynność i brak pomysłu na promocję. Wieść gminna niesie, że prezydenci dużych miast zażądali od ówczesnego prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza zaprzestania niecnych praktyk zachęcających młodzież do wyjazdu. A prezydent Radomia zakazał wjazdu do miasta naszej ekipie, pomimo wcześniejszej zgody.
Targi edukacyjne
Powodzeniem wśród uczniów cieszyły się targi edukacyjne Wrocławski Indeks zorganizowane w ramach Teraz Wrocław przez same uczelnie. Pieniądze zaoszczędzone dzięki rezygnacji z usług firm pośredniczących zostały wydane na materiały informacyjne lepszej jakości oraz atrakcje.

Fotorelacja z Wrocławskiego Indeksu z 2010 roku https://www.tuwroclaw.com/fotogaleria,targi-edukacyjne-wroclawski-indeks,fot5-7-242-40.html
Ważnym i oczekiwanym przez Biuro Promocji UEW efektem akcji promocyjnych było przekształcenie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z uczelni regionalnej, rekrutującej studentów głównie z Dolnego Śląska, w uczelnię ogólnopolską. Odsetek kandydatów spoza Dolnego Śląska wzrósł w tym czasie do 48% i co roku oscyluje wokół tej liczby.
Po koniec pierwszej dekady XXI wieku oczy ludzi odpowiedzialnych za rekrutację coraz wyraźniej kierowały się ku naszym wschodnim sąsiadom. Polskie uczelnie zaczęły się pojawiać na rodzących się jak grzyby po deszczu targach edukacyjnych w Ukrainie i Białorusi. Nic więc dziwnego, że projekt Teraz Wrocław (Teper Wroclaw) skierowany do naszych ukraińskich sąsiadów (po trosze również białoruskich) nie zasypiał gruszek w popiele. Przedstawiciele wrocławskich uczelni wyższych oraz przedstawiciele lokalnego biznesu udali się na tournée po wyższych uczelniach wschodniej i zachodniej Ukrainy. Wszędzie spotykali się z zainteresowaniem. W grudniu 2006 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym otwarte zostało biuro programu Study in Wrocław zajmujące się obsługą studentów zagranicznych. Rok później do Wrocławia przybyła pierwsza grupa pięciuset Ukraińców przyjętych na wrocławskie uczelnie.
Zajrzyj na artykuł o projekcie (z 2013 roku) https://www.wroclaw.pl/dla-mieszkanca/teraz-wroclaw-210-nowych-studentow.
W roku 2015 biuro programu przeniesiono do Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A. (ARAW), gdzie pod szyldem Study in Wrocław prowadzi serwisy informacyjne dla studentów z zagranicy.
Wspomnienie z 2018 roku, z targów w Charkowie https://www.wroclaw.pl/projekt-teraz-wroclaw-ambitni-studenci-ze-wschodniej-ukrain, https://www.wroclaw.pl/na-ukrainie-szukaja-kandydatow-na-studia